Forum Skarbnica wiedzy studentów Strona Główna Skarbnica wiedzy studentów
Zarządzanie PG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zakres materiału na egzamin i opracowanie go

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skarbnica wiedzy studentów Strona Główna -> Archiwum MSU / Semestr I / Koncepcje zarządzania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tysia87
Prawie najmondrzejszy



Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 17:02, 10 Maj 2011    Temat postu: zakres materiału na egzamin i opracowanie go

Poniżej zamieszczam zakres na egzamin i zachęcam do wspólnego opracowania w tym temacie.

prof. dr hab. Andrzej Tubielewicz

Koncepcje zarządzania wykład


- koncepcje zarządzania w aspekcie przełomów w światowej gospodarce (rewolucje przemysłowe XIX - XX w.)
- zarządzanie w chaosie, destrukcje a działanie twórcze
- podstawowe zasady zarządzania przedsiębiorstwem
zasada gospodarności
zasada przedsiębiorczości
zasada rentowności
zasada rachunku ekonomicznego
zasada społecznej odpowiedzialności
zasada zrównoważonego rozwoju
- zarządzanie zmianą
- koncepcja organizacji uczących się
- modele myślowe w zarządzaniu
- wspólna wizja
- zarządzanie dynamiczne
- organizacja fraktalna


Pozdrawiam,
Justyna Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kokosz
Mondro-gupi



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:31, 25 Maj 2011    Temat postu:

W poniższym linku notatki ze wszystkich wykładów prof. Tubielewicza:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daria
Mondro-gupi



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Śro 19:28, 25 Maj 2011    Temat postu:

Jezyk a już myślałam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muchomor
Troche mniej gupszy



Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:06, 29 Maj 2011    Temat postu:

ma ktoś coś może?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muchomor
Troche mniej gupszy



Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:08, 29 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] jeśli ktoś zna odpowiedzi do pozostałych pytań to prosiłabym o uzupełnienie:) błędy zgłaszać również!Wesoly

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 22:48, 01 Cze 2011    Temat postu:

Czy to są konkretne pytania, które pojawią się na egzaminie, czy tylko jakaś część?
Powrót do góry
kotmyska
Gupi



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 22:53, 01 Cze 2011    Temat postu:

to jest to co on omowil w trakcie semestru, a tym samym jest to zakres materialu na egzamin, a co za tym idzie w obrebie tych tematow zadawane beda pytania;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanders26
Mondry



Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 591
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: gr 6.

PostWysłany: Czw 10:41, 02 Cze 2011    Temat postu:

czy jakaś dobra osoba wrzuci ostatni wykład?Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kasiaaaa
Gupi



Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:37, 02 Cze 2011    Temat postu:

z ostatniego wykładu nie ma egzaminu- to tylko takie wskazówki dla menagerówWesoly, ale w zakresie tematycznym tego nie podawał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daria
Mondro-gupi



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Czw 20:33, 02 Cze 2011    Temat postu:

2) Zarządzanie w chaosie, destrukcje a działanie twórcze
Zarządzanie w chaosie jest koncepcją współczesną, związaną ze zmieniającym się, burzliwym otoczeniem i nieprzewidywalną dynamiką zjawisk społeczno-gospodarczych (słowo – klucz: otoczenie turbulentne). Koncepcja ta jest przeciwstawna do porządku, który dąży do stabilizacji i redukcji niepewności oraz ogranicza możliwość wprowadzania zmian (innowacji) w przedsiębiorstwie. W porządku wszystko musi być zaplanowane, znane i poukładane, co zakłóca elastyczność i twórcze działanie, które kształtuje się w chaosie. Do tego potrzebna jest pusta przestrzeń, w której twórczość może się bez przeszkód rozwijać. Czasem może to prowadzić do zwiększenia ryzyka i braku poczucia bezpieczeństwa, jednak odpowiednie planowanie działań w otoczeniu turbulentnym jest drogą do sukcesu w biznesie (menedżer jako kapitan statku podczas sztormu ) Trudnością w zarządzaniu w chaosie jest utrzymanie zrównoważonych, sprawnych, skutecznych i społecznie odpowiedzialnych działań zapewniających organizacji przetrwanie i rozwój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
natalkaa;P
Troche mniej gupszy



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 11:36, 04 Cze 2011    Temat postu:

- modele myślowe w zarządzaniu
To głęboko zakorzenione założenia, uogólnienia lub nawet obrazy, czy wyobrażenia, które wpływają na to, jak rozumiemy otaczający nas świat i w jaki sposób on działa. Każdy z nas tworzy jakiś model myślenia, których cel jest bardzo różny od myślenia innych osób. Często jest trudno zrozumieć, na jakich przesłankach dana osoba buduje taki model myślenia. Zrozumienie tych przesłanek może pozwolić na zrozumienie sposobu postępowania tej osoby. Widać to w Polsce na arenie politycznej, gdzie występuje konfrontacja różnych idei. Wydaje się, że zupełnie nieracjonalnie budowanie wspólnej wizji przyszłości. Ale należy pamiętać, że bardzo często postępowanie klienta, które się wydaje nieracjonalne z punktu widzenia menedżera, jest w rzeczywistości postępowaniem racjonalnym, a nieracjonalnym jest postępowanie menedżera. Należy zawsze szukać powodu, dlaczego ktoś tak myśli, nie inaczej. Ponadto, wracając do problemu organizacji, nikt nie ma zakodowanej w mózgu organizacji, w której działa. Mamy w głowach obrazy, pewne założenia, a świat obserwujemy w sposób selektywny. Stąd też, istotną umiejętnością menedżerską jest poznawanie i rozumienie modeli myślowych ludzi, pracowników, podwładnych. Zwłaszcza, że modele myślowe mają charakter aktywny i wpływają na to, co widzimy. Ogólnie znane stwierdzenie, mówi, że dwie osoby widząc to samo zjawisko, widzą je zupełnie odmiennie. Dlatego też, aby poznać modele myślowe niezbędne są umiejętności postrzegania i zadawania pytań. Istotnym problemem i najwięcej trudności sprawiają modele myślowe głęboko zakorzenione w tradycji i historii. Bowiem one, mogą nie tylko hamować procesy uczenia się ale przede wszystkim procesy postępu, zarówno technicznego, ekonomicznego i społecznego. Zadaniem menedżerów jest przede wszystkim walka z tego typu modelami myślowymi i niwelowanie ich skutków. Np. w Polsce obserwuje się, jakie są niekorzystne skutki modeli myślowych w zakresie polityki, bazujących na starych tradycjach i historii. One dzisiaj, są czynnikiem hamującym nasze przekształcenia w nowoczesne państwo, naszego społeczeństwa w nowoczesne. Stąd też, modele myślowe powinny kreować nowy światopogląd biznesu i pokonywać podstawowe niedomagania starych koncepcji myślenia, zarządzania. Powinny one bazować na twórczym myślenie zwłaszcza w aspekcie myślenia o przyszłości. Stąd też umiejętność wykorzystywania w pracy modeli myślowych wymaga przede wszystkim opanowania nowych technik zarządzania instytucjonalnych organizacji, które pozwolą zastosować zdobywaną wiedzę w praktyce zarządzania, mówiąc o modelach myślowych trzeba zawsze pamiętać, że w ich ramach stale powstaje konflikt między starym, a nowym. Przy czym w tym przypadku, ten konflikt nie jest stworzony do zmian ale konflikt modeli myślowych powstających w umysłach pracowników. Zadaniem menedżera jest pozytywne rozwiązywanie tego konfliktu. Brak umiejętności rozwiązywania konfliktów, czy brak chęci niesie za sobą istotne skutki w postaci pogłębiania się, co również na płaszczyźnie politycznej obserwujemy dzisiaj. Gdzie ten konflikt doszedł do etapu wzajemnego niszczenia się i dzisiaj tak naprawdę trudno jest znaleźć rozwiązanie dla tego konfliktu, a w Pana opinii znaczna część polityków nie szuka rozwiązań Jezyk Konflikt starego z nowym, zwraca uwagę na jeszcze jedno zagadnienie, mianowicie na innowacyjność w zarządzaniu i działaniu. Dzisiaj, coraz częściej osiąga się sukces nie tylko poprzez innowacji w produkcji czy procesach produkcyjnych ale przede wszystkim, innowacje organizacyjne i w zarządzaniu? Badania wykazały, że analizując przedsiębiorstwa, które osiągnęły sukces w biznesie wykazały, że 20% przedsiębiorstwa tworzyło całkowicie innowacyjne produkty. 80% zajmowało się naśladowaniem innowacyjnych przedsiębiorstw, imitacją innowacji. Ich sukces polegał na tym, że sposób naśladowania miał charakter innowacyjny. Stąd też, mówi się o tym, że szczególne znaczenie ma to, jak się wprowadza nowe formy działania w organizacji. Aby wykorzystywać modele myślowe, opracowano pewne wytyczne dla liderów, menedżerów:
1. Efektywność lidera związana jest ze stałym ulepszaniem przez niego modeli myślowych. Wpływaniem na sposób myślenia pracowników.
2. Nie należy narzucać swoich ulubionych modeli myślowych innym ludziom. Modele myślowe działają najlepiej wtedy, jeżeli prowadzą do samodzielnego działania. Bowiem wtedy, te działanie owocuje głębokim przeświadczeniem o słuszności i efektywności podejmowanych decyzji.
3. Modele myślowe o charakterze innowacyjnym pozwalają ich właścicielom łatwiej dostosować się do zmian w otoczeniu, a zwłaszcza w środowisku biznesowym. Nie należy dążyć do pełnego ujednolicenia modeli myślowych wśród pracowników. Trzeba bowiem podkreślić, że postęp następuje dzięki konfrontacji różnych modeli myślowych. Bowiem różnorodne modele myślowe zapewniają różnorodne perspektywy. Bowiem następuje konfrontacja różnych modeli myślowych.
4. Nie należy na siłę dążyć do uzyskania zgodności modeli myślowych w grupie. Bowiem trzeba pamiętać, że przede wszystkim dobra współpraca w grupie samoistnie prowadzi do zgodności. Ponadto, różne modele myślowe mogą z sobą współpracować. Ważny jest również sposób prezentacji naszych modeli. Jeżeli przedstawiamy nasze modele myślowe, to należy je prezentować w sposób jasny i powiedzieć, jak się doszło do swojego stanowiska i uzasadnić swoje myślenie oraz przedstawić dane i informacje, na których nasz sposób myślenia jest oparty. Najgorsze, jeśli w dyskusji powiem, że ja tak myślę i koniec! Zły Należy zawsze zachęcać innych do przedstawiania odmiennych poglądów, z uwagi na różnorodne perspektywy. Oczywiście zawsze należy uzasadniać nasze poglądy.
5. Budując modele myślowe należy wykorzystywać nasze doświadczenie, zarówno w zdobywaniu mistrzostwa osobistego, jak i myślenia systemowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skarbnica wiedzy studentów Strona Główna -> Archiwum MSU / Semestr I / Koncepcje zarządzania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin